Actueel

GESLOTEN | 8-18 jaar en meepraten over COVID-onderzoek?

Voor een onderzoek naar mentale gezondheid en welbevinden van jongeren tijdens de COVID-19 pandemie, zijn wij op zoek naar kinderen en jongeren (8 – 18 jaar) die mee willen doen in een adviesgroep. We zoeken vooral nog jongens. Om welk […]

Lock-down. Hoe geef je vorm aan participatie?

Het is geen makkelijke tijd voor jongeren op leefgroepen. Binnenblijven, scholen dicht of net weer wat op gang, laten weten naar wie ze toegaan als ze verlof hebben, verplicht getemperatuurd als ze weer terugkomen, en de hulpverleners hebben ook niet […]

Technologie als bijdrage tot een inclusieve arbeidsmarkt

Een passend stage of baan vinden is voor veel jongeren een grote uitdaging. En de werkloosheid onder jongeren is nog altijd groter dan onder de algehele bevolking. De coronacrisis zorgt ervoor dat dit alleen maar blijft stijgen. Terwijl werkgevers wel […]

Aan de slag met de METhode

Samen met vele andere partners – jongeren en professionals – hebben we onze proeftuin Maatschappelijke Ervaringstijd (MET) op 17 september jl. succesvol afgerond. Afgelopen twee jaar hebben we kunnen experimenteren met een project waarin jongeren volledig de regie hadden, bij […]

BLOG | Zes valkuilen bij het nadenken over ervaringsdeskundigheid

Samenwerken met ervaringsdeskundigen heeft de afgelopen decennia een vlucht genomen. Maar, zegt Kitty Jurrius, de referentiekaders van waaruit we over ervaringsdeskundigheid spreken, verschillen nogal eens van elkaar. En daarom heeft de lector Klantperspectief in Ondersteuning en Zorg bij Windesheim Flevoland […]

BLOG| Kunst in de klas: denken, dromen, doen

Op de Paul Krugerschool in Den Haag draait een pilot met leerlingparticipatie. In drie sessies komen de kinderen zelf tot voorstellen voor de kunstlessen op school. Nikki van de Klundert, projectleider bij Stichting Alexander, begeleidt deze sessies. In dit blog vertelt ze over […]