Actueel

BLOG| Kunst in de klas: denken, dromen, doen

Op de Paul Krugerschool in Den Haag draait een pilot met leerlingparticipatie. In drie sessies komen de kinderen zelf tot voorstellen voor de kunstlessen op school. Nikki van de Klundert, projectleider bij Stichting Alexander, begeleidt deze sessies. In dit blog vertelt ze over […]

Praat mee over Leerplicht Amsterdam

Heb jij wel eens te maken gehad met Leerplicht Amsterdam? Of ken je jongeren en/ of ouders die ervaring hebben met Leerplicht Amsterdam? Wij organiseren in december 2 online bijeenkomsten (1 voor jongeren en 1 voor ouders) waarin ervaringen met […]

Vitale Rotterdammers (VR) door VR?

Sportverenigingen spelen een waardevolle rol in onze samenleving. Ze brengen mensen van alle leeftijden, kleuren en achtergronden bij elkaar voor sport en spel. Maar voor hoelang nog? Verenigingen verliezen steeds meer terrein: het aantal leden en vrijwilligers neemt af. Dit […]

Lerend Evalueren met Geestkracht

In Nederland hebben maar liefst 840.000 jongvolwassenen (23%) een psychische aandoening (2018, Trimbos-instituut, 2019). Een deel van deze jongvolwassenen loopt vast binnen het onderwijs, vindt het lastig een passende baan te vinden, ervaart een burn-out, ontwikkelt een angststoornis of is […]

Ga in gesprek met jongeren

Corona raakt ons allemaal. Jong en oud. Maar zeker “jong” staat in de schijnwerpers, gezien de wijze waarop de overheid en de media jongeren aanspreken op het naleven van de maatregelen. Met elkaar moeten we op zoek naar oplossingen om hiermee om […]

Realisten Academie 2.0: samen voor gelijke kansen!

Het project Realisten Academie 2.0 is voluit van start gegaan. We zijn op zoek naar nieuwe Realisten. Met de Realisten Academie 2.0 leiden we jongeren met een arbeidsbeperking op tot Realist. Een Realist is een jonge ervaringsdeskundige die zijn of […]