Actueel

Lerend Evalueren met Geestkracht

In Nederland hebben maar liefst 840.000 jongvolwassenen (23%) een psychische aandoening (2018, Trimbos-instituut, 2019). Een deel van deze jongvolwassenen loopt vast binnen het onderwijs, vindt het lastig een passende baan te vinden, ervaart een burn-out, ontwikkelt een angststoornis of is […]

GESLOTEN | Ga in gesprek met jongeren

Corona raakt ons allemaal. Jong en oud. Maar zeker “jong” staat in de schijnwerpers, gezien de wijze waarop de overheid en de media jongeren aanspreken op het naleven van de maatregelen. Met elkaar moeten we op zoek naar oplossingen om hiermee om […]

GESLOTEN | Over mij = Met mij

Er zijn nog een paar plekken over! Geef je nu nog op voor Leernetwerk Noord-Holland. We hebben nog een paar plekken over, vooral voor jongeren met een zorgbehoefte en voor mensen die beleid maken bij Noord-Hollandse gemeenten. Waarom zou je […]

Afsluiting en Kick-off project MET in Oss

Maandagmiddag 6 juli – Maatschappelijke Diensttijd In een nog lege voetbalkantine in Oss blaast een werkgroeplid de laatste ballonnen op, een ander leert nog snel de laatste tekst uit het hoofd en de laatste stoelen in de hoek worden op […]

Cliëntenfeedback bij Leerplicht Amsterdam

Ieder kind heeft recht op onderwijs, maar aan dat recht is ook een plicht verbonden: leerplicht geldt voor alle kinderen tussen de vijf en zestien, en tot achttien zonder startkwalificatie en dit is vastgelegd in de leerplichtwet. Als niet aan […]

Het is zover: ‘Geluk onder Druk?’ is uit!

Anderhalf jaar lang deden Trimbos–instituut, Universiteit Utrecht en Stichting Alexander in opdracht van UNICEF Nederland onderzoek onder meer dan 10.000 jongeren van 0-18 jaar. Stichting Alexander was verantwoordelijk voor het kwalitatieve deel en hield gesprekken met 99 jongeren: diepte-interviews, dagboek-actie-onderzoek en panelgesprekken. Ook begeleidden we een stuurgroep […]