Waar ligt de behoefte onder jongeren qua steun en informatie ten aanzien van passend onderwijs? Om ervaringen van zowel jongeren met als zonder ervaringskennis op dit thema, hun behoeftes en wensen te leren kennen, voert Stichting Alexander onderzoek uit. Dit […]
Actueel
Onze droom
We hadden een droom. Wat als studenten op het HBO de onderzoeksmethode Participatory Action Research (PAR) zouden kunnen leren kennen? De methode waar wij zoveel van genieten, met veel meer gelijkwaardigheid tussen onderzoeker en doelgroep, inzet van creatieve en visuele […]
Fijne feestdagen en een goed 2023 gewenst!
Het eind van het jaar is een tijd van teruggeblikken, vooruitgeblikken en het maken van goede voornemens. Wij willen jullie vragen om je een dezer dagen je te laten inspireren door deze 6 ervaringsverhalen van kinderen en jongeren over de […]
Researching evidence-based co-creation
Introducing Katrina Messiha. As a Marie Skłodowska Curie PhD fellow, I’m based at Amsterdam UMC and hold the position of ESR1 as part of the Health CASCADE project, funded by the European Union (H2020 MSCA ITN; project number 956501). My PhD focus is about ‘Theory-based […]
Een kijkje in mijn keuze: Onderzoeksresultaten over studiekeuzeprocessen op het VMBO
In onze projecten doen jongeren ons vaak versteld staan met hun inzichten en wijze reflecties op hun leefwereld. Dit onderzoeksproject, dat we hebben uitgevoerd in het kader van het NRO-onderzoeksprogramma Gelijke Kansen richting de Toekomst ( https://www.nro.nl/onderzoeksprogrammas/gelijke-kansen-richting-de-toekomst), is daar één […]
Kwalitatief onderzoek GGD Gezondheidsmonitor
Beleving van jongvolwassenen centraal. De coronaperiode heeft impact gehad op iedereen. Met name voor jongvolwassenen heeft deze periode fysieke en mentale gevolgen. Om een beeld te krijgen van de gezondheid en het welzijn van jongvolwassenen tijdens en na de coronaperiode hebben […]