Actueel - Participatief onderzoek

Lerend Evalueren met GeestKracht

Projectdoelstelling Gezamenlijk met het Trimbos-instituut voeren wij gedurende de looptijd van het programma GeestKracht een evaluatieonderzoek uit, waarbij we onderzoeken of het programma middels deze projecten en activiteiten doet en bereikt wat het beoogt. Met onze bevindingen willen we alle […]

Maatschappelijke Diensttijd (MDt)

MDt: een periode voor jongeren om iets te doen voor zichzelf en voor hun omgeving. Wij dragen bij aan diverse projecten MDt, maar dan wel voor, door en met jongeren. Hoe en waar doen we dat allemaal? Lees dan verder […]

Participatie in de wijk

De dagelijkse leefwereld van kinderen en jongeren speelt zich voornamelijk op buurt- en wijkniveau af. Wij zetten ons al jaren in om participatie van kinderen en jongeren te versterken daar waar het ertoe doet, over onderwerpen die voor henzelf van […]

Leerplicht Amsterdam

Leerplichtorganisaties in Nederland maken maar zelden gebruik van cliëntenfeedback om hun organisatie te verbeteren, terwijl ze wel steeds meer geacht worden om samen te werken met jongeren en ouders. Reden voor Leerplicht Amsterdam om een traject uit te laten voeren […]

GEWoon: Gelijkwaardig, Eigen en Wijs

Update: lees hier het rapport van het jongerenonderzoeksteam In de jeugdhulp krijgen jongeren met ervaring steeds meer een plek. Maar de definitie van ervaringsdeskundigheid lijkt in deze opkomende beweging nog vaak onduidelijk. Dit onderzoek levert nieuwe inzichten op over ervaringsdeskundigheid […]

Kinderschouw Blijf Groep

In drie bijeenkomsten hebben kinderen (4-11 jaar) visueel inzichtelijk gemaakt wat zij vinden van de Blijf Groep. Welke dingen vinden ze heel leuk en fijn? En welke dingen kunnen volgens hen juist beter? Op die manier kunnen locaties nog beter […]