Als sluitstuk van de proeftuin MET, maar tevens als onderlegger voor de recent gestarte MDt-projecten en nieuwe plannen, hebben we De Methode, gids voor het participatief werken met kwetsbare jongeren in hun Maatschappelijke Diensttijd geschreven. In deze gids worden enkele […]
Actueel - Jeugdhulp
Evaluatie Jeugdwet
Cliënten zijn ‘eindgebruikers’ van de Jeugdwet. In een evaluatie van de Jeugdwet kan hun perspectief daarom niet ontbreken. Door middel van dit onderzoek willen we er achter komen welke ervaringen cliënten hebben met de uitvoering van de Jeugdwet en van […]
Plein 16-27
Beleidsmakers, praktijkprofessionals, ervaringsdeskundige jongeren, onderzoekers en opleidingen ontwikkelen kennis over jongeren op weg naar volwassenheid, maar deze kennis vindt nog niet altijd zijn weg naar de opleidingen voor toekomstige jeugdprofessionals. Plein 16-27 maakt actuele kennis over de ondersteuning van deze jongeren […]
Leernetwerk Over mij = met mij!
Met het leernetwerk Over mij = met mij! willen we een stevige impuls geven aan belangenbehartiging van jongeren met een beperking in gemeenten in Noord-Holland. Het doel is een groep jongeren en volwassenen in staat te stellen zich samen in […]
Evaluatie werkwijze doorverwijzingen naar meervoudige specialistische jeugdhulp
Sinds begin 2018 wordt er in de regio Amsterdam-Amstelland en Zaanstreek-Waterland gebruik gemaakt van de nieuwe inkoopstrategie specialistische hulp. Daarmee gaat een nieuwe manier van werken gepaard. In (groeps-)interviews met 62 professionals is ingegaan op hun ervaringen met de werkwijze, […]
Leerplicht Amsterdam
Leerplichtorganisaties in Nederland maken maar zelden gebruik van cliëntenfeedback om hun organisatie te verbeteren, terwijl ze wel steeds meer geacht worden om samen te werken met jongeren en ouders. Reden voor Leerplicht Amsterdam om een traject uit te laten voeren […]